baner


REALIZACJA PROGRAMU I ZADAŃ


Dzięki prowadzonym zajęciom wychowawczo-terapeutyczno-dydaktycznym zarówno grupowym jak i indywidualnym, w oparciu o opracowane programy, nasi podopieczni nabywają umiejętność wyrażania uczuć i reagowania na nie, poprzez dostrzeganie stanów emocjonalnych (ich określanie, rozumienie i identyfikację).

Ponadto rozwijają potrzebę kontaktu z innymi ludźmi, przyswajają sobie umiejętność koncentracji uwagi, usprawniają swoją koordynację wzrokowo-ruchową, uzyskują umiejętność skojarzeń wzrokowo-ruchowych, wzbogacają sposoby komunikowania się oraz zasób słownictwa – znaków języka migowego, osiągają stymulację ogólnego rozwoju poprzez doskonalenie czynności samoobsługowych i nabycie umiejętności kontaktów społeczno-emocjonalnych.

Nasz program i zadania realizujemy także w plenerze, w trakcie wyjść uspołeczniających i organizowanych turnusach rehabilitacyjno – edukacyjnych tzw. „Zielonych Szkołach”.


Wszystkie nasze działania bez ścisłej współpracy rodziców i opiekunów podopiecznych, nie mogłyby być właściwie ziszczone. Ich współuczestnictwo zarówno w zajęciach indywidualnych lub grupowych, a także w dodatkowych uroczystościach czy imprezach okolicznościowych uczy umiejętności współżycia ze sobą, służenia pomocą, wyrozumiałości i tak trudnej powszechnie akceptacji niepełnosprawnych. Poza tym stwarza możliwość wymiany doświadczeń z kadrą pedagogiczną.


DODATKOWE DZIAŁANIA OŚRODKA


1. Wyjścia kulturalno – uspołeczniające: parki, place zabaw, ZOO, kino, teatr, sklep Wyjścia uspołeczniające są bardzo ważną formą realizowania naszych celów i zadań w stosunku do podopiecznych z niepełnosprawnością złożoną. Oni nie mogą być odizolowani od świata i życia codziennego.

Co roku spacerujemy po najbliższym Parku Praskim, gdzie podopieczni mogą skorzystać z placu zabaw, huśtawek, zjeżdżalni i karuzel.

Zwiedzamy również warszawskie ZOO, gdzie co roku coś się zmienia i przybywają nowe zwierzęta. Te wyjścia są bardzo atrakcyjne i pouczające.

Powsin jest kolejnym miejscem chętnie odwiedzanym przez nas, gdzie w Parku Kultury i Rozrywki można korzystać z placu zabaw, organizować różne zajęcia plenerze. Zawsze przy okazji zwiedzamy Ogród Botaniczny, który w zależności od pory roku inaczej wygląda.

Do tradycji naszej Fundacji należą też spacery po Łazienkach Królewskich, Parku Ujazdowskim i warszawskim Ogrodzie Botanicznym.

Trakt Królewski, Starówka i Nowe Miasto to kolejne miejsca, wybierane przez nas na przechadzki. Udało się nam dwa razy zwiedzić z podopiecznymi Zamek Królewski, gdzie wszystko co mówił przewodnik tłumaczone było na język migowy.

Z okazji Święta Zmarłych odwiedzamy cmentarze. Byliśmy na Bródnie i Wólce Węglowej (Cm. Północny). To niezwykłe uczucie patrzeć, jak na nich zachowują się nasi podopieczni, zdając sobie sprawę z powagi miejsca. Zapalamy znicze na grobach osób znanych publicznie, grobach rodzinnych i zaniedbanych.

W miarę możliwości chodzimy do kin i teatrów, chociaż trzeba zaznaczyć, że w przypadku naszych podopiecznych z niepełnosprawnością złożoną jest to bardzo trudne. Głównie ze względu na niechęć i rezerwę właścicieli i pracowników tych instytucji. Pokaz filmowy lub spektakl teatralny dla głuchoniemych z dodatkowymi zaburzeniami jest niełatwym wyzwaniem dla organizatorów i nie każdy chce tego się podjąć.


2. Imprezy okolicznościowe dla podopiecznych i ich rodzin: urodziny i imieniny, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Dzień Ojca, Andrzejki, Mikołajki, Wigilia, spotkania wielkanocne.




Zielona Szkola Karwia 2009

SPONSORZY

Pan Tadeusz Szewczyk
Pan Jerzy Szewczyk
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
Fundacja POLSAT
Onninen Sp. z o.o.
JADEN Sp. z o.o.
SYLDOR Sylwester Pawiński
MATRAX Krzysztof Bielecki
Polkomtel S.A.
Instytut Głuchoniemych
EURO-NET Sp. z o.o.
STRABAG
TVP S.A.
"Sobieski" Sp. z o.o.
Zespół "PERFECT"
INVEST-COMFORT - Gdynia



Copyright © 2011 Rafał Pawiński